15.1.08

ΠΩΣ ΤΟ WII ΜΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ:D

MONOLOGOS: Το βραδυνό μας θέμα είναι WII, φιλοσοφία, πυρηνική φυσική, cognitive science και βαρεμάρα -όχι σε αυστηρά αξιολογική σειρά. Φυσικά I am joking. Πολυλογώντας λοιπόν υπάρχει μια τάση στην φιλοσοφία ή στην φιλοσοφία της επιστήμης ότι ο κόσμος είναι αποτέλεσμα των εμπειρικών μας αισθήσεων χωρίς να υπάρχει οτιδήποτε "στέρεο" πίσω από αυτόν, εξηγώντας το δηλαδή χοντροκομμένα η βαρυτητα δεν υπάρχει κάποιος λόγος να υπάρχει και σε 1 femtosec από τη στιγμή που θα διαβάσεις το παρών μπορεί να καταρεύσει ή να αλλάξει - απλά τυχαίνει και υπάρχει τώρα - η πραγματικότητα είναι κάτι που υπόκειται σε διαρκή κίνδυνο κατάρευσης. (και αυτό μου θυμίζει τώρα κάποια άλλη γραμμή για τη προσοχή του θεού και το χέρι που γράφει αυτή τη γραμμή) Δηλάδή οι φυσικοί νόμοι υπάρχουν ή απλά τυχαίνει και βλέπουμε - τυχαίνει όμως και μέχρι στιγμής -το ίδιο αποτέλεσμα στις ίδιες συνθήκες χωρίς να υπάρχει καποια κεντρική συνθήκη από πίσω?
Δευτερευόντος (αν και για κάποιο λόγο μου βγήκε ο παραπάνω συνειρμός) υπάρχει και το πρόβλημα της ελεύθερη βούλησης - είμαι ελεύθερος -γράφω γιατί ΘΕΛΩ να γράψω ή γιατι χορεύω σε ένα ντετερμινιστικό χορό μορίων - και αν ναι ή όχι μπορώ και παρατηρώ τον ευατό μου να είμαι ελεύθερος και είναι αυτή η παρατήρηση αληθής???


Σε αυτά τα ερωτήματα έρχεται να μπεί το Nintendo WII - δώρο - εξαιρετικό - παλιμπαιδίζον - αν και κάνει και καλό και πάσχοντες από κάποιας μορφής νοητική γήρανση οπότε nevermind. Απλοποιώντας λοιπόν τα πράγματα μου έκαναν δώρο ένα Wii έπαιξα την πρώτη παρτίδα tennis. Το τενις είανι διπλό και εσύ ελέγχεις τον πίσω παίκτη συνήθως και ο υπολογιστής των συμπαίκτη σου. Εξαιρετικό. Στην συνέχεια έπαιξα το δεύτερο σετ - εξαιρετικό επίσης - μόνο που μετά από πέντε λεπτά συνειδητοποίησα ότι τώρα τον πίσω παίκτη τον έλεγχε ο υπολογιστής και εγώ τον μπροστά - ΩΣΤΟΣΟ επειδή έκανα τις ""ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ" - τισ οποίες τις έκανε και ο υπολογιστής προφανώς - καθυστέρησα να καταλάβω - βασικά δεν υπήρχε - την απόκλιση στις κινήσεις - πίστευα - και το έβλεπα κιόλας - ότι ο παίκτης ανταποκρινόταν στις κινήσεις που έκανα ενώ στην πραγματικότητα έκανε τις προβλέπόμενες από την "ΦΥΣΗ" του κινήσεις.
Κάπως έτσι λένε μπορεί (ΜΠΟΡΕΙ -πιθανότητα) να λειτουργεί και η ελεύθερη βούληση - παρατηρείς το αποτέλεσμα ανεξάρτητων διεργασιών το οποίο το ερμηνέυεις ως δική σου απόφαση μιας και εκ των υστέρων χωράει σε ένα προβλέψιμο τρόπο συμπεριφοράς.
Με ένα διαισθητικό τρόπο με έκανε να καταλαβω.
ps: φυσικά το επόμενο που αναμένω να ισχυριστεί κανείς είναι ότι το wii ανασταίνει και νεκρούς. ή ότι νίκησε τον chuck norris σε αγώνα καράτε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: