17.1.08

Μεγάλες Ιδέες : διόδια στο κέντρο της Αθήνας

Ορισμένα πράγματα αποκτούν αυθύπαρκτη υπόσταση - ή ακόμα περισσότερο αποκτούν μια αύρα προσωπικής επιβεβαίωσης. Ανάμεσα στα πολλά ένα από αυτά ήταν το τραμ (τώρα αν είναι επιτυχημένο ή αποτυχημένο απλά να αναφέρω ότι συσωρεύει ζημιές χρονιά με την χρονιά) και ακόμα νεώτερο είανι το περίφημο όραμα "Διόδια στο κέντρο της Αθήνας" με περίμετρο μάλιστα τον δακτύλιο. Στο άρθρο αναφέρεται βέβαια σαν εναλλακτικό των μονά-ζυγά, και ως τα εκεί το καταλαβαίνω - αλλά φοβάμαι χτίζοντας την υποδομή για διόδια τελικά θα εφαρμόσεις διόδια.
Δυστυχώς (και αυτό είναι το εκπληκτικό σε αυτή τη χώρα) σε ένα μεγάλο ποσοστό τα facts για το κυκλοφοριακό είναι γνωστά:
- Για όποιον actually κυκλοφορεί θα δει ότι η μαύρη απελπισία από κίνηση δεν είναι στο κέντρο ή στον δακτύλιο αλλά για την ακρίβεια ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΥΡΩ από τον δακτύλιο
- Μέσα στον δακτύλιο μεγάλο ποσοστό της κίνησης προέρχεται για μετακινήσεις που δεν καταλήγουν στον δακτύλιο.
- Αν ξανά κυκλοφορείς actually και δεν κινήσε απλά στο τρίγωνο Χαλανδρι Χαλάνδρι Χαλάνδρι ή δεν εκτελείς τις μετακινήσεις σου με συνοδεία αστυνομικής πομπής θα είναι εύκολα διαπιστώσιμο ότι τις ώρες αιχμής η κυκλοφορία (ιδίως στους πολυσύχναστους περιφερειακους δρόμους) οφείλεται σε τεράστια ποσοστό από διπλοπαρκαρισμενα αυτοκίνητο και φυσικά ακόμα περισότερο (λόγω όγκου) από φορτηγά ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ - τα οποία παραδοσιακά έχουν ρόλο στο να επιβαρύνουν την κίνηση ιδίως των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Επομένως πριν βρούμε εξωτικές λύσεις γιατί δεν εφαρμόζεται επιτέλους η προφανής συνθήκη που είχε εφαρμοστεί επί ολυμπιακών δηλ. τροφοδοσία καταστημάτων εκτός ωρών αιχμής. Αλλά μάλλον δεν γίνεται. Γιατί το κόστος σε αυτή τη περίπτωση θα επωμιστούν οι εταιρίες που εκτελούν την τροφοδοσία, ποιός να αυξάνει τώρα το κόστος logistics.
Απο την άλλη επιβάλλοντας διόδια το κόστος θα επωμιστεί αυτός που θέλει να επισκεφτεί το κέντρο, αυτός που θα στήσει τα διόδια (δηλ εσύ ξανά) ενώ η κίνηση όχι μόνο θα εξακολουθεί να υπάρχει αλλά κατα πάσα πιθανότητα θα επιβαρυνθεί. Ενώ από την άλλη δεν είναι αρκετά fancy λύση - πως να το κάνουμε.
Πάντως αν ήθελαν κάτι ποιο δραστικό, και μιας και φαίνεται όλοι μαζι να κοπτόμαστε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου κλπ, απαγόρευση εισόδου στον δακτύλιο μη ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων, αλλά μαλακία δεν θα είναι να μην μπορείς να χρησιμοποιήσεις το SUV σου?

υποσ: η μοναδική επιφύλαξη στα παραπάνω προέρχεται από την επιτυχία του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο. ωστόσο αν είναι επιθυμητό να περιοριστεί η είσοδος και παραμονή αυτοκινήτων στο κέντρο τότε απλά ας επεκταθεί αυτο μέτρο. Για την κίνηση που διέρχεται από το κέντρο απλά με την εφαρμογή διοδίων θα μετατοπιστεί προς τους ήδη ακόμα περισότερο επιβαρυμένους περιφερειακούς άξονες - εκτός αν σκοπός είναι να φτάνει κανείς από το Κολωνάκι στη Βουλή χωρίς να ανάβει την σειρήνα του αυτοκινήτου συνοδείας πολλές φορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: